Voor horecagelegenheden is het van groot belang dat zij het juiste horecapersoneel aannemen. Het personeel dient immers gedeeltelijk als het visitekaartje van je horecagelegenheid! Des te leuker je personeel gasten ontvangt en bedient, des te groter is ook de kans dat zij in de toekomst nog eens terugkeren. Dit geldt niet alleen voor een restaurant of café, maar bijvoorbeeld ook voor uitgaansgelegenheden. Dat leuke meisje of die aantrekkelijke jongen achter de bar kunnen voor jongeren een trigger zijn om nog eens terug te keren naar de uitgaansgelegenheid! Reden genoeg om heel selectief personeel aan te nemen. Wij spraken met een Utrechts uitzendbureau in de horeca over de aspecten waar zij op letten.

Uitstraling van personeelsleden
Allereerst is het van groot belang dat personeelsleden de juiste uitstraling hebben. Iemand die in de bediening van je horecagelegenheid werkt moet een open, vriendelijke uitstraling hebben. Daarbij moet iemand passen bij het imago van je restaurant! Als je een luxe en wat duurder restaurant hebt wil je immers nette, slanke mensen in de bediening hebben. Mensen die niet aan dit profiel voldoen kunnen alsnog voor je horecagelegenheid werken, maar dan in de keuken, achter de bar, bij de afwasafdeling, enzovoorts.

Stressbestendigheid en nauwkeurigheid
Ook is het erg belangrijk dat je personeelsleden stressbestendig zijn en nauwkeurig kunnen werken. Zeker in de zomer kunnen de terrassen erg vol zitten, waardoor personeelsleden snel moeten kunnen schakelen. Daarbij mogen er geen fouten gemaakt worden bij het opnemen van de bestellingen of het bereiden van de gerechten. Klanten willen snel en op de juiste manier geholpen worden, zonder tijden te moeten wachten op hun drankje of gerecht. Andersom vinden veel mensen het erg vervelend als zij direct na het opdrinken van hun drankje gevraagd worden of ze nog iets willen bestellen. Een goed horecapersoneelslid voelt dit aan!

facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail